Skip to main content

Genieten op Kaapverdië

Geschreven door Van Rompaey op . Geplaatst in Stories.

Fantastisch land, diep onder de indruk van de natuur, de landschappen en de mensen.

Dag 1

Aankomst op het eiland Sao Vicente. Onze gids Edson staat ons al op te wachten op de luchthaven en brengt ons naar hotel Pont d’Agua in Mindelo (link naar website). Wij zakken lekker onderuit en vergapen ons aan al het moois dat voorbijtrekt. En het wordt nog beter. In het hotel krijgen we een warm onthaal, een welkomstdrankje en een schotel met tropisch fruit aangeboden.

Dag 2

Na een heerlijk ontbijt met een Portugees tintje, zijn we helemaal klaar om Sao Vicente te verkennen. Wat een sfeer hangt er hier ! Exotische marktjes, livemuziek, barretjes en restaurants, we komen ogen te kort. In de paradijselijke baai bij het dorpje Salamanca nemen we een frisse duik in zee. Dan brengt onze gids ons terug naar het hotel, waar een vorstelijk diner wacht.

Dag 3

Tijd om te relaxen, aan het strand en aan het zwembad van het hotel. Een cocktail in de zon, ook dat is vakantie! ’s Avonds kriebelt het om nog wat Afrikaanse vibes op te snuiven. We dineren in een authentiek restaurantje met geweldige livemuziek. We zijn het er roerend over eens : ook de Kaapverdische keuken is een omweg waard!

Dag 4 – Dag 7

Op naar onze volgende bestemming, het eiland San Antao. Met zijn adembenemende natuur is het een echt wandelparadijs. Sommige wandelingen zijn flinke kuitenbijters maar de prachtige landschappen maken het allemaal de moeite waard. We wandelen langs de kust, door de suikerrietplantages en de bananenvelden. Onze onvermoeibare gids Luis toont ons niet alleen de mooiste plekjes, hij zorgt er ook voor dat we elke dag netjes worden opgehaald en afgezet in hotel Tienne del Mar (link website).

Consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua. At vero eos et accusam et justo duo dolores et ea rebum. Stet clita kasd gubergren, no sea takimata sanctus est Lorem ipsum dolor sit amet. Lorem ipsum dolor sit amet, consetetur sadipscing elitr, sed diam nonumy eirmod tempor invidunt ut labore et dolore magna aliquyam erat, sed diam voluptua.

„We zijn het er roerend over eens : ook de Kaapverdische keuken is een omweg waard!“
Onvergetelijk

Met zijn adembenemende natuur is het een echt wandelparadijs. Sommige wandelingen zijn flinke kuitenbijters maar de prachtige landschappen maken het allemaal de moeite waard..

Wrapping Up

Dag 8 – Dag 10

Terug met de ferry naar Sao Vicente. We genieten de laatste dagen nog extra van de zon en de exotische sfeer. Onvergetelijk is de snorkelexcursie, we zwemmen tussen de zeeschildpadden. We nemen afscheid van dit fantastische land, diep onder de indruk van de natuur, de landschappen en de mensen.